Groepsreizen moet ook kunnen.

Beste naturisten met een beperking

Willen jullie niet 1-op-1 maar graag in een groep op een naturistische vakantie, stel die vraag dan gewoon bij de reisorganisatie. Als er nooit naar gevraagd wordt, lijkt het of er geen belangstelling is.
Die belangstelling is er wel. Maar de organisatie moet het ook weten.
Zo werkt dat nu eenmaal.
Als naar een bepaald type reis een vraag is, proberen zij daar (soms) op in te spelen.

Dus: Ga bijvoorbeeld naar de aangepaste vakantiegids.nl of naar atlasvanzorgvakantie.nl.
Daar zie je vele organisaties die reizen aanbieden voor mensen met een lichamelijke en/of verstandelijke beperking. Stel bij een van de organisaties, welke jou (gedeeltelijk?) aanspreekt gewoon simpel de vraag of zij ook naturistische reizen organiseren (of misschien in de toekomst willen gaan organiseren) zodat je in een groep toch ook naturistisch op vakantie kunt. Dat zal dan misschien nog niet meteen volgend jaar lukken, maar misschien wel over 2 jaar als meerderen er naar vragen.
Uiteraard mag je dan ook naar deze website naturistmetbeperking.wordpress.com verwijzen zeker als zij zeggen daar geen vrijwilligers voor te hebben. Er zijn wel degelijk vrijwilligers, die ook via een organisatie naturisten met een beperking willen begeleiden.

Uiteraard kan ik niet garanderen dat zo’n organisatie een naturistische reis gaat aanbieden.
De organisatie moet zich dan tenslotte ook “bloot” geven.
Dus 1-op-1 blijft mogelijk, maar in een groep is dat voor sommigen misschien toch nog net iets leuker.

Over gehandicaptenaturist

Gehandicaptenaturist is natuurlijk niet mijn eigen naam. Ook ben ik zelfs niet gehandicapt, maar ik bemiddel wel tussen gehandicapte naturisten (die uiteraard graag naturistisch op vakantie willen) en vrijwilligers, die de gehandicapten vaak nodig hebben om sowieso op vakantie te kunnen. Die vrijwilligers moeten zelf uiteraard ook naturist zijn. Behalve voor de bemiddeling ben ik zelf ook als vrijwilliger beschikbaar. Hoewel ik mij niet voor mijn lichaam schaam, ben ik toch nog voorzichtig om pontificaal naturistisch zichtbaar te zijn. Helaas ervaart iedereen naturisme nog niet als normaal. Ook tijdens de vakanties zijn wij daar heel voorzichtig mee. Website: naturistmetbeperking.wordpress.com Facebook: facebook.com/gehandicaptenaturist E-mail: gehandicapt@live.nl
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Groepsreizen, naturisme, Reizen, Vakantie. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie