Le Colombier in Frankrijk

Op de rest van deze site vind je alle overige info, maar hier alvast een leuk rustig beeld van een vakantie.

Le Colombier

2018 Verslag naturistische vakantie van Hoite met Jan

Omdat het toch nog steeds een verre rit is, ben ik met de gehuurde Volkswagen van Autohopper in Drachten weer op zaterdag (21 juli) naar Hoite gegaan en heb daar ook weer geslapen. Na nog een gezellig etentje nog in Workum zelf, ging ik rondom 21:30 uur naar bed en Hoite iets later.

Maar op zondag 22 juli was ook hij om 04:00 uur op, zodat wij echt om 05:00 uur konden vertrekken. Het werd trouwens 05:15 uur.
De route naar Le Colombier liep via Rouen. Door een klein interpretatiefoutje van de mooie ingebouwde TomTom zaten wij onbedoeld IN Rouen en kwamen er bijna niet meer uit. We werden steeds in een kringetje geleid. Maar gelukkig bleef ik de baas en luisterde dus niet altijd. Daarna passeerden wij Tineke en Willem en omdat wij in beide auto’s aan pauze toe waren, troffen wij elkaar op het parkeerterrein. Onderweg werd alleen gerust om even kort de benen te strekken, te plassen en om koffie te drinken en de broodjes, die Hoite van tevoren alweer gesmeerd had, te eten.
De rit liep verder bijna vlekkeloos. Wij hadden geen problemen meer met de tolwegen. Dat was het enige spannende. Doet zo’n pasje het na een jaar nog steeds vlekkeloos. Hoite was dan ook steeds blij verrast als het poortje zo maar openging.
Toen het 2e “geintje”: dit navigatiesysteem had 3 mogelijkheden en per ongeluk had ik op de kortste route geklikt. Dan gaat hij echt door alle woonstraten e.d. inclusief de 30 km-wegen. We zouden er dan ook minstens een uur langer over doen. Dus later toch maar weer bijgesteld, maar Hoite “sputterde” al. Uiteindelijk waren wij om ongeveer 18:00 uur (dus nu iets meer dan het klokje rond) op Le Colombier. Daar moest Hoite uiteraard weer al zijn oude bekenden ontmoeten, hebben we nog heerlijk gezwommen en gegeten. Wat een heerlijke avond nog.

Maandag 23 juli
Na een relaxte start het ontbijt met baguette en croissants. Sowieso moesten er vandaag boodschappen gedaan worden in Chantonnay. Maar het was warm genoeg, dus er moest ook zeker gezwommen worden op de camping. Heerlijk.
’s Avonds aten wij in de Vallei met eigen bord en bestek met de JNFN, die ook kampeerde op Le Colombier. Het was heerlijk, maar helaas is 1 glas gesneuveld. Super gezellig. En daarna nog eventjes gezellig op het terras bij de bar voor de koffie.

Hoite voor huisjeDinsdag 24 juli
Vandaag zijn wij het terrein niet af geweest. Afwisselend zwemmen, rummikub, schaduw, zon, was het toch om 18:00 uur tijd voor de voorbereiding om onze eigen pizza te kunnen maken, die we uiteraard ook heerlijk gegeten hebben.

Woensdag 25 juli
Ook nu was het toch veel te warm om veel te doen. Dus we hebben weer heerlijk op de camping van de zon maar zeker ook van de schaduw en het zwembad genoten. Verder hebben wij deze keer onze eigen maaltijd klaargemaakt en heeft Hoite ’s avonds nog naar de voetbalwedstrijd van Ajax tegen ? gekeken op zijn eigen iPad.

wandelingDonderdag 26 juli
Vandaag hebben wij een wandeling gemaakt, naturistisch uiteraard, langs de rode route, die in het bos van Le Colombier is uitgezet, heerlijk onder de schaduw van de bomen en verder weer relaxt van het mooie weer genoten. ’s Avonds hebben wij heerlijk à la carte gegeten.

Vrijdag 27 juli
Vandaag was het sinds lange tijd bewolkt. Dan na het ontbijt eerst maar boodschappen doen met Willem en Tineke. ’s Middags hebben wij toch nog even gezwommen. Daarna BBQ-en met z’n vieren en ’s avonds naar de muziek bij de bar.

Zaterdag 28 juli
’s Nachts heeft het zo waar geregend. Iets bijzonders. Na een langzame start toch maar weer zwemmen. ’s Avonds heerlijk mosselen En een spelletje pesten bij de bar.

Jan en HoiteZondag 29 juli
Het wordt steeds weer een beetje hetzelfde. ’s Avonds patat met kip en voor mij dus kaaskroket.

Maandag 30 juli
Ook nu begon de dag met regen. Na het ontbijt konden wij de zwanen ons oude brood voeren. ’s Avonds hebben we weer bij de JNFN gegeten. Hoewel Hoite zei er niets aan te vinden, heeft hij toch 2x opgeschept.

Dinsdag 31 juli
Ook weer een dag als alle anderen, maar om 17:00 uur moesten wij naar Maggy om haar te feliciteren voor haar verjaardag en daarna om 18:00 uur al moesten wij weer pizza’s maken. Ook weer lekker.

Woensdag 1 augustus
De dag begon redelijk frisjes, dus eventjes de kleren aanhouden, maar ’s middags werd het al weer goed heet en “vluchtten” wij weer naar het zwembad. We aten weer à la carte in het restaurant en een rustige avond in onze mobile home omdat Hoite niet van een door de camping georganiseerde spokentocht houdt.

Donderdag 2 augustus
Vandaag was het de hele dag wel zo warm, dat wij eigenlijk de hele dag en nacht buiten konden zijn, maar Hoite wilde om 22:00 uur naar binnen, want hij was bang voor de muggen. Maar het liefst was ik zelf buiten gebleven. Wel hebben wij via YouTube nog naar Ciske de Rat gekeken.

Vrijdag 3 augustus
Eigenlijk weer hetzelfde verhaal als de andere (warme) dagen, maar nu nog met een bezoekje van de buschauffeur van de JNFN, Hoite mocht ook even in de bus. Toch wel speciaal.

Zaterdag 4 augustus
Hoite begon met hoofdpijn, maar een aspirientje doet wonderen. Vervolgens weer gewoon koffie, winkelen, zwemmen. ’s Avonds weer mosselen in het restaurant en ’s avond nog livemuziek en voor sommigen nog steeds naturistisch. Heerlijk.

Zondag 5 augustus
Het geijkte patroon met ’s avonds kip met patat voor Hoite. Gewoon weer warm.

Maandag 6 augustus
Hoite begon met hoofdpijn, dus na het ontbijt weer terug in bed. Daarna alsnog weer heerlijk gezwommen en ’s avonds bij het huisje zelf weer eten gemaakt, wat Hoite zo nu en dan toch graag doet.

Dinsdag 7 augustus
De dag was het grootste deel bewolkt. Dus ook een beetje afgekoeld, maar later na een spelletje pesten toch weer zwemmen en natuurlijk toch weer pizza bakken. ’s Avonds binnen (vanwege de temperatuur) bij de bar.

Woensdag 8 augustus
Na 3 spetters toch weer een prima dag. Willem en Tineke kwamen bij ons borrelen. ’s Avonds weer zelf bij het huisje gekookt. Dat vindt Hoite soms toch ook wel fijn.

Hoite ruikt aan de mooie bloemenDonderdag 9 augustus
Na een natte nacht, waar wij dus niet veel van gemerkt hebben een koude start en sowieso bewolkt. Maar desondanks toch weer 2 warme momneten om te gaan zwemmen. ’s Avonds bij de bar zelf gerookte zalm gegeten en naar de accordeonist (met “hulpbakje”) geluisterd.

Vrijdag 10 augustus
’s Morgens met Hoite, Willem en Tineke voor de laatste keer naar de Supermarkt in Chantonnay. Het is ook Hoite niet ontgaan, dat ik tijdens de rit het droevige bericht kreeg, dat mijn zus overleden is. Hoite had vandaag ook geen zin om te zwemmen, maar verder hebben wij bij ons huisje zelf weer eten gemaakt en een spelletje gerummikubt.

Zaterdag 11 augustus
Zwemmen, een beetje inpakken en de mosselen. Maar toen was het al 10 uur. Gauw naar bed voor het vroege vertrek op de volgende dag

Zondag 12 augustus
We waren zelfs nog eender weg dan gepland. We reden al om 04:30 uur en precies 12 uur later (16:30 uur dus) waren we bij Hoite. Er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Ook thuis is het ook wel weer fijn na 3 weken vakantie.

Over gehandicaptenaturist

Gehandicaptenaturist is natuurlijk niet mijn eigen naam. Ook ben ik zelfs niet gehandicapt, maar ik bemiddel wel tussen gehandicapte naturisten (die uiteraard graag naturistisch op vakantie willen) en vrijwilligers, die de gehandicapten vaak nodig hebben om sowieso op vakantie te kunnen. Die vrijwilligers moeten zelf uiteraard ook naturist zijn. Behalve voor de bemiddeling ben ik zelf ook als vrijwilliger beschikbaar. Hoewel ik mij niet voor mijn lichaam schaam, ben ik i.v.m. mijn werk toch voorzichtig om pontificaal naturistisch zichtbaar te zijn. Helaas ervaart iedereen naturisme nog niet als normaal. Ook tijdens de vakanties zijn wij daar heel voorzichtig mee. Website: naturistmetbeperking.wordpress.com Facebook: facebook.com/gehandicaptenaturist E-mail: gehandicapt@live.nl
Dit bericht werd geplaatst in 1-op-1-vakanties, Dagboek, Persoonlijk, Vakantie, Vrijwilliger, YouTube. Bookmark de permalink .