Hoe bereiken wij de naturist met een beperking?

Hoewel je deze site ook prima kunt googelen, merk ik, dat het lastig blijft om naturisten met een beperking te bereiken. Sowieso denk ik dat je bij bestaande reisorganisaties en/of gehandicaptenorganisaties een bepaalde toegang moet zien te krijgen. Helaas blijft het nog steeds een gevoelig onderwerp. Niet elke organisatie wil met het naturisme geïdentificeerd worden.
Toch vinden wij het allen belangrijk, lijkt mij, dat ook mensen met een beperking naturistisch op vakantie kunnen.
Hebben jullie tips om hen te benaderen, laat dat dan via een reactie hieronder achter. Besef wel dat dan ook anderen het kunnen lezen. Uiteraard mag u mij ook mailen en/of bellen.

Bij voorbaat dank,

Met naturistische groet,

Jan J. van Dijk
E-mail: gehandicapt@live.nl
Tel. 0512 519301 met voicemail, maar ik bel niet terug, dus laat evt. e-mailadres achter!
Om geen onnodige kosten te hebben – mijn werk is puur vrijwilligerswerk, dus zonder inkomsten – reageer ik alleen digitaal of meteen, als ik thuis ben natuurlijk (meestal ’s avonds)

Over gehandicaptenaturist

Gehandicaptenaturist is natuurlijk niet mijn eigen naam. Ook ben ik zelfs niet gehandicapt, maar ik bemiddel wel tussen gehandicapte naturisten (die uiteraard graag naturistisch op vakantie willen) en vrijwilligers, die de gehandicapten vaak nodig hebben om sowieso op vakantie te kunnen. Die vrijwilligers moeten zelf uiteraard ook naturist zijn. Behalve voor de bemiddeling ben ik zelf ook als vrijwilliger beschikbaar. Hoewel ik mij niet voor mijn lichaam schaam, ben ik i.v.m. mijn werk toch voorzichtig om pontificaal naturistisch zichtbaar te zijn. Helaas ervaart iedereen naturisme nog niet als normaal. Ook tijdens de vakanties zijn wij daar heel voorzichtig mee. Website: naturistmetbeperking.wordpress.com Facebook: facebook.com/gehandicaptenaturist E-mail: gehandicapt@live.nl
Dit bericht werd geplaatst in 1-op-1-vakanties, Aanmelden, Algemeen, Groepsreizen, Persoonlijk, Vakantie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Hoe bereiken wij de naturist met een beperking?

  1. Mars zegt:

    Gehandicapten hebben meestal ook een financieel probleem, omdat men vroeger de kosten van de beperking kon aftrekken, dat is niet meer. Dus je moet ergens op bezuinigen en dat is het uitgaan. Daarbij komt dat omdat je hulp nodig heb je vakantie veel duurder is omdat je mensen moet meenemen om je te verzorgen enz.. Kosten die vakantie in de duizendende euro’s kan oplopen. Fietsen zit er niet in veel activiteiten zijn niet toegankelijk. Je moet er ook nog komen en er zijn ook bergen met angst te overwinnen. Ik ben autist en over een drempel heen gaan is moeilijk. Dat speelt allemaal een rol omdat allemaal te doen. Kamperen is voor mij niet geschikt, en tegen te veel drukte kan ik niet tegen.

  2. Jan zegt:

    Bedankt voor de reactie. Hoe ziet jouw vakantie er dan uit?

  3. Hans zegt:

    Ik denk niet dat we ons moeten opdringen aan mensen met een beperking, hooguit door de in hun kringen actieve verenigingen te benaderen en de deur te openen.
    Daarnaast, als deze mensen richting naturisme willen, dan zijn ze zelfs (volgens mij?) of hun omgeving wel mans genoeg om via een van de vele mogelijkheden, NFN, div. forums, googelen enz. hun wensen kenbaar te maken.
    Juist bij de naturisten staat acceptatie en respect hoog in het vaandel !

Geef een reactie

