Heerlijk toch


Zo willen wij toch allemaal van de zon en het water genieten.
Maar helaas kan niet iedereen dat. Meld je aan via het formulier
Dit geldt dus voor zowel de vrijwilligers als de gehandicapten, zowel voor een groepsreis, maar ook voor de 1-op-1-vakanties.
Extra info vind je hier voor groepsreizen maar ook over de 1-op-1-vakanties.

De reacties hier zijn stopgezet omdat menigeen vergeet om de belangrijke gegevens in de tekst op te nemen. Zet jouw gegevens dus liever in het openbare gastenboek

Over gehandicaptenaturist

Gehandicaptenaturist is natuurlijk niet mijn eigen naam. Ook ben ik zelfs niet gehandicapt, maar ik bemiddel wel tussen gehandicapte naturisten (die uiteraard graag naturistisch op vakantie willen) en vrijwilligers, die de gehandicapten vaak nodig hebben om sowieso op vakantie te kunnen. Die vrijwilligers moeten zelf uiteraard ook naturist zijn. Behalve voor de bemiddeling ben ik zelf ook als vrijwilliger beschikbaar. Hoewel ik mij niet voor mijn lichaam schaam, ben ik i.v.m. mijn werk toch voorzichtig om pontificaal naturistisch zichtbaar te zijn. Helaas ervaart iedereen naturisme nog niet als normaal. Ook tijdens de vakanties zijn wij daar heel voorzichtig mee. Website: naturistmetbeperking.wordpress.com Facebook: facebook.com/gehandicaptenaturist E-mail: gehandicapt@live.nl
Dit bericht werd geplaatst in Dagboek. Bookmark de permalink .

Een reactie op Heerlijk toch

  1. Hadewijch Verhenne zegt:

    Geachte,
    Ik wil u felicitieren met uw initiatief om het ook voor gehandicapten mogelijk te maken vrij en bloot op vakantie te gaan, want daaruit blijkt net dat u uit het juiste naturistenhout gesneden bent! Fantastisch!
    Maar waarom zorgt u dan niet dat een gehandicapte zichzelf herkent op de foto’s en uitstraling op uw website?!?!
    Persoonlijk ben ik groot voorstander van naturisme. En dus al meer dan 10 jaar naturist.

    Eén van de belangrijkste redenen om naturist te worden, was voor mij dat mijn lichaam niet als seksueel of mooi hoefde bekeken te worden.
    Dat het gewoon mocht zijn wat het was.
    OOK als het te dik, te mager, te gerimpeld zou zijn om nog aan dat schoonheidsideaal te voldoen, dat toch vreselijk seksistisch geladen is!

    Toch zie ik bij heel veel websites van naturisten en naturistenverenigingen, steeds weer een mooie, jonge, prachtig gevormde vrouw als eerste beeld.
    En vaak ook als enige beeld!
    Zelfs het logo van Athena, de grootste naturistenvereniging, is bestaat enkel uit een mooie, jonge vrouw !
    Waarom geen koppel met kind?
    Alsof naturisme geen familie-aangelegenheid is, maar enkel een vrouwenaangelegenheid!

    WAAROM TOCH ALTIJD EEN VROUW?
    WAAROM NOOIT EEN MAN?
    WAAROM ALTIJD EEN MOOIE, JONGE, BRUINE VROUW?
    Dat schept een heel verkeerde motivatie voor veel mannen, maar het werkt ook afschrikkend voor veel oudere, gerimpelde, minder moooie vrouwen!

    Veel van mijn vriendinnen durven niet naar een naturistenterrein gaan, ‘omdat ze daar te dik of te oud voor zijn’ zeggen ze.
    En de foto’s van de meeste naturistenwebsites, folders, tijdschriften, bevestigen hun angst! ! !
    Waarom moet naakt toch altijd door vrouwen geafficheerd worden, zelfs door naturisten? !? !

    De werkelijkheid die ik zie in het naturistenterrein waar ik naar toe ga, is heel anders: daar is iederéen welkom!
    Ik zie daar alle soorten vrouwen, dikke en dunne, gerimpelde, oude, magere, minder mooi gevormde, kortom de doorsnee gemiddelde vrouw zoals ze is en zoals ze mag zijn.
    Ik zie daar ook allerlei mannen, eveneens in al hun onvolmaaktheden en zo hoort het ook!

    Waarom schept u en vele andere naturisten dan zo’n verkeerd beeld door die foto’s?

    Op naturistische folders, tijdschriften, websites, en allerlei weblogs enz. wordt dat ideale schoonheidsideaal door ons strot geduwd.
    Dit ergert mij, omdat het NIET toont wat naturisme is en waar het voor staat!
    NATURISME IS NIET PARADEREN ZOLANG JE JONG EN VOLMAAKT BENT
    EN JE VERSTOPPEN VANAF JE MINDER VOLMAAKT , OF OUD OF GEWOON MAN BENT!

    Er lopen JAMMER GENOEG heel wat mannen in naturistencentra rond, die blijkbaar door dat soort foto’s gelokt en misleid zijn en dan ook hun gluur- en geilmogelijkheden benutten
    en luid hun teleurstelling duidelijk maken
    ‘dat hier zoveel mannen lopen die het zicht verstoren op de mooie blote vrouwen aan de pingpongtafel.’
    zoals ik gisteren letterlijk nog op moest horen op een naturistenterrein van Athena, meer bepaald Helios.
    Ik vond het héél erg dat niemand daartegen reageerde!
    Waar is de goede oude naturistische geest van vroeger? Waarom vinden tegenwoordig alle naturisten dit soort opmerkingen normaal? Zijn er dan geen echte naturisten meer?

    Op die manier valt het verschil helemaal weg tussen nudistenterreinen en naturistenterreinen!

    Als er wat meer blote, echt naturistische mannen in allerlei leeftijden, als eerste zouden verschijnen op het beeldscherm van een website, en ook een minder ideaal vrouwbeeld, dan lokt men het juiste publiek, dat niet gestoord wordt door een gluur- en geilpubliek!

    Toch proficiat met uw initiatief, Zo zouden er meer moeten zijn.

    Met vriendelijke groet, en hopend op spoedig antwoord,
    Hadewijch Verhenne

Geef een reactie

